تبلیغات
وبلاگ مدرسه ی شهید دستغیب1 کلاس دوم یک
افراد آنلاین: نفر


وبلاگ مدرسه ی شهید دستغیب1 کلاس دوم یک
نظر سنجی
به نظر شما تیپ ترین معلم ما کیست؟






رُبات دستگاهی الکترو-مکانیکی برای انجام وظایف گوناگون است. یک ماشین که می‌تواند برای عمل به دستورات گوناگون برنامه‌ریزی گردد و یا یک سری کارهای ویژه انجام دهد. به ویژه آن دسته از کارها که فراتر از توانایی‌های طبیعی و سرشتی بشر باشند. این ماشین‌های مکانیکی برای بهتر به انجام رساندن کارهایی چون احساس کردن، دریافت نمودن و جابجایی اشیا یا کارهای تکراری مانند جوشکاری فراوری می‌شوند.

ربات، گماشته‌ای بصورت مکانیکی یا مجازی است. ربات‌های انسان‌نمای ساده و معمولاً تخیلی که در فیلم‌های قدیمی دیده می‌شد را در فارسی آدم‌آهنی نیز می‌نامند.

یک ربات معمولاً یک سیستم الکترومکانیکی می‌باشد که با حرکت یا ظاهرش مفهومی از خود یا از ارباب خود را انتقال می‌دهد. از جایی‌که کلمه «ربات» هم به ربات‌های فیزیکی و هم به ربات‌های مجازی اطلاق می‌شود، برای ربات‌های مجازی لفظ «بات» بکار برده می‌شود که معمولاً بصورت نمایندگان نرم‌افزاری[۱] می‌باشند. اینکه چه دستگاهی دقیقاً توصیف کننده ربات است هنوز جای بحث دارد، ولی بطور کلی ربات‌ها باید چندین ویژگی شاخص داشته‌باشند مانند:

  • از مواد مصنوعی ساخته شده باشد.
  • قادر به درک محیط خود باشد.
  • بتواند در اشیای محیط خود تأثیر گذارد.
  • درجه‌ای از هوش داشته باشد، یا توانایی انتخاب بر اساس محیط را داشته باشد، یا بصورت کنترل خودکار برنامه‌ریزی مجدد شود.
  • قابل برنامه‌ریزی باشد.
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%87:Puma_Robotic_Arm_-_GPN-2000-001817.jpg
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ توسط دانش آموزان دوم یک مدرسه ی شهید دستغیب 1 شیراز نوشته شده است.در این وبلاگ انواع مطالب ورزشی,جک و ... نوشته میشود.
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
code by night-skin.com-->
Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت
کد جست و جوی گوگل

كد تقویم

مشاهده جدول کامل لیگ برتر ایران

آمار سایت

تبادل لینک

خرید بک لینک
ایران ' width='100' height='40' border='0'>

// Set the number of snowflakes (more than 30 - 40 not recommended) var snowmax=35 // Set the colors for the snow. Add as many colors as you like var snowcolor=new Array("#aaaacc","#ddddFF","#ccccDD") // Set the fonts, that create the snowflakes. Add as many fonts as you like var snowtype=new Array("Arial Black","Arial Narrow","Times","Comic Sans MS") // Set the letter that creates your snowflake (recommended:*) var snowletter="*" // Set the speed of sinking (recommended values range from 0.3 to 2) var sinkspeed=0.6 // Set the maximal-size of your snowflaxes var snowmaxsize=22 // Set the minimal-size of your snowflaxes var snowminsize=8 // Set the snowing-zone // Set 1 for all-over-snowing, set 2 for left-side-snowing // Set 3 for center-snowing, set 4 for right-side-snowing var snowingzone=3 /////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // CONFIGURATION ENDS HERE /////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // Do not edit below this line var snow=new Array() var marginbottom var marginright var timer var i_snow=0 var x_mv=new Array(); var crds=new Array(); var lftrght=new Array(); var browserinfos=navigator.userAgent var ie5=document.all&&document.getElementById&&!browserinfos.match(/Opera/) var ns6=document.getElementById&&!document.all var opera=browserinfos.match(/Opera/) var browserok=ie5||ns6||opera function randommaker(range) { rand=Math.floor(range*Math.random()) return rand } function initsnow() { if (ie5 || opera) { marginbottom = document.body.clientHeight marginright = document.body.clientWidth } else if (ns6) { marginbottom = window.innerHeight marginright = window.innerWidth } var snowsizerange=snowmaxsize-snowminsize for (i=0;i<=snowmax;i++) { crds[i] = 0; lftrght[i] = Math.random()*15; x_mv[i] = 0.03 + Math.random()/10; snow[i]=document.getElementById("s"+i) snow[i].style.fontFamily=snowtype[randommaker(snowtype.length)] snow[i].size=randommaker(snowsizerange)+snowminsize snow[i].style.fontSize=snow[i].size snow[i].style.color=snowcolor[randommaker(snowcolor.length)] snow[i].sink=sinkspeed*snow[i].size/5 if (snowingzone==1) {snow[i].posx=randommaker(marginright-snow[i].size)} if (snowingzone==2) {snow[i].posx=randommaker(marginright/2-snow[i].size)} if (snowingzone==3) {snow[i].posx=randommaker(marginright/2-snow[i].size)+marginright/4} if (snowingzone==4) {snow[i].posx=randommaker(marginright/2-snow[i].size)+marginright/2} snow[i].posy=randommaker(2*marginbottom-marginbottom-2*snow[i].size) snow[i].style.left=snow[i].posx snow[i].style.top=snow[i].posy } movesnow() } function movesnow() { for (i=0;i<=snowmax;i++) { crds[i] += x_mv[i]; snow[i].posy+=snow[i].sink snow[i].style.left=snow[i].posx+lftrght[i]*Math.sin(crds[i]); snow[i].style.top=snow[i].posy if (snow[i].posy>=marginbottom-2*snow[i].size || parseInt(snow[i].style.left)>(marginright-3*lftrght[i])){ if (snowingzone==1) {snow[i].posx=randommaker(marginright-snow[i].size)} if (snowingzone==2) {snow[i].posx=randommaker(marginright/2-snow[i].size)} if (snowingzone==3) {snow[i].posx=randommaker(marginright/2-snow[i].size)+marginright/4} if (snowingzone==4) {snow[i].posx=randommaker(marginright/2-snow[i].size)+marginright/2} snow[i].posy=0 } } var timer=setTimeout("movesnow()",50) } for (i=0;i<=snowmax;i++) { document.write(""+snowletter+"") } if (browserok) { window.onload=initsnow } function doc_load(){ var i = 0; dir = 0; snake_size = 3; score = 0; h_border1.set_vis(1); h_border1.move(0,0); h_border1.width = 695; h_border1.height = 10; h_border2.set_vis(1); h_border2.move(0,410); h_border2.width = 695; h_border2.height = 10; v_border1.set_vis(1); v_border1.move(0,0); v_border1.width = 10; v_border1.height = 420; v_border2.set_vis(1); v_border2.move(685,0); v_border2.width = 10; v_border2.height = 420; for(i = 1;i <= MAX_SB;i++){ snake_body[i].set_vis(0); snake_body[i].width = 25; snake_body[i].height = 25; } for(i = 1;i <= snake_size;i++){ snake_body[i].set_vis(1); } head.set_vis(3); head.move(snake_size*25+10,10); head.width = 25; head.height = 25; head.speed_x = 25; head.speed_y = 0; var rx = Math.floor(Math.random()*25)+1; var ry = Math.floor(Math.random()*14)+1; diamond.set_vis(1); diamond.move(rx*25+10,ry*25+10); diamond.width = 25; diamond.height = 25; t_score.set_vis(1); t_score.move(20,-50); t_score.set_text("Score : " + score.toString()); t_gameover.set_vis(0); t_fscore.set_vis(0); step(); } function step(){ var i; var rx; var ry; var step_a = 1; switch(dir){ case 1:{head.set_vis(1);head.speed_x = -25;head.speed_y = 0;break;} case 2:{head.set_vis(2);head.speed_x = 0;head.speed_y = -25;break;} case 3:{head.set_vis(3);head.speed_x = 25;head.speed_y = 0;break;} case 4:{head.set_vis(4);head.speed_x = 0;head.speed_y = 25;break;} } if(col_check(head,diamond,0,1) == 1){ score += snake_size*10; t_score.set_text("Score : " + score.toString()); var is_col; do{ is_col = 0; rx = Math.floor(Math.random()*25)+1; ry = Math.floor(Math.random()*14)+1; diamond.move(rx*25+10,ry*25+10); for(i = 1;i <= snake_size;i++){ if(col_check(diamond,snake_body[i],0,0) == 1){ is_col = 1; } } }while(is_col == 1) snake_size++; snake_body[snake_size].set_vis(1); } for(i = snake_size;i >= 2;i--){ snake_body[i].move(snake_body[i-1].x,snake_body[i-1].y); } snake_body[1].move(head.x,head.y); head.step(); if(col_check(head,h_border1,0,0) == 1){ head.move(head.x,385); } if(col_check(head,h_border2,0,0) == 1){ head.move(head.x,10); } if(col_check(head,v_border1,0,0) == 1){ head.move(660,head.y); } if(col_check(head,v_border2,0,0) == 1){ head.move(10,head.y); } for(i = 1;i <= snake_size;i++){ if(col_check(head,snake_body[i],0,0) == 1){ step_a = 0; t_gameover.set_vis(1); t_gameover.move(220,80); t_fscore.set_vis(1); t_fscore.move(270,180); t_fscore.set_text("Your Score : " + score.toString()); setTimeout("doc_load()",3000); } } if(step_a == 1){setTimeout("step()",150);} }