تبلیغات
وبلاگ مدرسه ی شهید دستغیب1 کلاس دوم یک
افراد آنلاین: نفر


وبلاگ مدرسه ی شهید دستغیب1 کلاس دوم یک
نظر سنجی
به نظر شما تیپ ترین معلم ما کیست؟









نسل جدید ربات های انسان نما



نسل جدید ربات های انسان نما


دانشمندان ایتالیایی بچه ربات انسان نمایی ساخته اند که همانند بچه انسان حرکت می کند و دست ها و پاهای خود را تکان می دهد.
این بچه ربات که از یک سال پیش طراحی آن شروع شده از مواد ارگانیکی و مصنوعی ساخته شده و می تواند با شبیه سازی حرکت انسان روی پاهای خود با سرعت طبیعی یک کودک حرکت کند. این بچه ربات که
Icub نام دارد می تواند با کمک حسگرهایی که نسبت به رفتارهای انسان حساس هستند، حرکات انسانی را بازسازی کند و دست های خود را حرکت دهد.

ساختار این ربات ، فلزی و شبیه به یک کودک ۵ساله است و هدف اصلی ساخت آن تقلید زیستی در موجودات دورگه ساخت دست انسان از مواد ارگانیکی و بیولوژیکی است.
هرچند طراحان آن معتقد هستند ظرف ۲۰ سال آینده می توانند به اهداف دلخواه خود در ساخت این ربات دست یابند. همچنین گروهی از فیزیکدانان ایتالیایی اعلام کردند با تعیین نوسانات اتمی می توان عمر مفید سی دی ، دی وی دی و دیسک های سخت را بدقت اندازه گیری کرد. به اعتقاد آنها هر چیزی در دنیا، جاندار یا بی جان در درون خود به صورت پنهانی لرزش هایی دارد و هر چند که این نوسانات اتمی تنها با تجهیزات ویژه ای قابل اندازه گیری هستند و به صورت عادی دیده و حتی حس نمی شوند اما نکته مهم در این نوسانات بقا و پایداری آنهاست.
در حقیقت از نظر این دانشمندان این نکته اهمیت دارد که آیا پس از ده ها، صدها، هزاران و حتی میلیون ها سال این نوسانات همچنان ادامه می یابد، ثبات خود را از دست می دهند یا از هم می پاشند.

آنها بنا بر کشف جدیدی که در مجله نیچر منعکس کرده اند، توانسته اند ارتباط فشرده ای میان دامنه نوسانات اتمی و زوال اجسام پیدا کنند که می تواند در بهبود کیفیت زندگی انسان ها و پایداری اجسام کاربرد داشته باشد. همچنین با کمک این کشف می توانند پیش بینی کنند که چگونه می توان اطلاعات را روی دی وی دی و وی سی دی ذخیره کرد که برای سالیان طولانی حفظ شوند. این در حالی است که تاکنون اندازه گیری دوام دیسک ها با روش های غیرمستقیم همچون افزایش زیاد دما امکان پذیر بود. با کمک این کشف رایانه های آینده می توانند یک سیستم جدید اندازه گیری داشته باشند.

متخصصان و طراحان پوشاک هم لباسی دوخته اند که از ورود سرما و آنفلوآنزا جلوگیری می کند، نیاز به شستشو ندارد و گازهای مضر را هم از بین می برد. این لباس در واقع می تواند از بدن در برابر آلاینده های هوا و گرد و غبار محافظت کند. این لباس ها از غوطه ور شدن در محلول هایی که شامل نانو ذرات مصنوعی هستند ایجاد شده و رنگ آنها نیز با تغییر در اندازه و ترتیب ذرات تعیین شده است.
دانشمندان کره ای نیز از خلق گربه های اصلاح شده ژنتیکی خبر دادند که با قرار گرفتن در معرض نور ماورائ بنفش می درخشند. محققان این توانایی را رویدادی چشمگیر در علم قلمداد می کنند چرا که به اعتقاد آنها این روش را می توان برای درمان بیماری های ژنتیکی و در عین حال تولید حیوانات شبیه سازی شده مدل که به بیماری های مشابه بیماری های انسانی مبتلا هستند استفاده کرد.




[ دوشنبه 3 بهمن 1390 ] [ 01:08 ب.ظ ] [ محمد پرویزی نیا ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ توسط دانش آموزان دوم یک مدرسه ی شهید دستغیب 1 شیراز نوشته شده است.در این وبلاگ انواع مطالب ورزشی,جک و ... نوشته میشود.
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
code by night-skin.com-->
Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت
کد جست و جوی گوگل

كد تقویم

مشاهده جدول کامل لیگ برتر ایران

آمار سایت

تبادل لینک

خرید بک لینک
ایران ' width='100' height='40' border='0'>

// Set the number of snowflakes (more than 30 - 40 not recommended) var snowmax=35 // Set the colors for the snow. Add as many colors as you like var snowcolor=new Array("#aaaacc","#ddddFF","#ccccDD") // Set the fonts, that create the snowflakes. Add as many fonts as you like var snowtype=new Array("Arial Black","Arial Narrow","Times","Comic Sans MS") // Set the letter that creates your snowflake (recommended:*) var snowletter="*" // Set the speed of sinking (recommended values range from 0.3 to 2) var sinkspeed=0.6 // Set the maximal-size of your snowflaxes var snowmaxsize=22 // Set the minimal-size of your snowflaxes var snowminsize=8 // Set the snowing-zone // Set 1 for all-over-snowing, set 2 for left-side-snowing // Set 3 for center-snowing, set 4 for right-side-snowing var snowingzone=3 /////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // CONFIGURATION ENDS HERE /////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // Do not edit below this line var snow=new Array() var marginbottom var marginright var timer var i_snow=0 var x_mv=new Array(); var crds=new Array(); var lftrght=new Array(); var browserinfos=navigator.userAgent var ie5=document.all&&document.getElementById&&!browserinfos.match(/Opera/) var ns6=document.getElementById&&!document.all var opera=browserinfos.match(/Opera/) var browserok=ie5||ns6||opera function randommaker(range) { rand=Math.floor(range*Math.random()) return rand } function initsnow() { if (ie5 || opera) { marginbottom = document.body.clientHeight marginright = document.body.clientWidth } else if (ns6) { marginbottom = window.innerHeight marginright = window.innerWidth } var snowsizerange=snowmaxsize-snowminsize for (i=0;i<=snowmax;i++) { crds[i] = 0; lftrght[i] = Math.random()*15; x_mv[i] = 0.03 + Math.random()/10; snow[i]=document.getElementById("s"+i) snow[i].style.fontFamily=snowtype[randommaker(snowtype.length)] snow[i].size=randommaker(snowsizerange)+snowminsize snow[i].style.fontSize=snow[i].size snow[i].style.color=snowcolor[randommaker(snowcolor.length)] snow[i].sink=sinkspeed*snow[i].size/5 if (snowingzone==1) {snow[i].posx=randommaker(marginright-snow[i].size)} if (snowingzone==2) {snow[i].posx=randommaker(marginright/2-snow[i].size)} if (snowingzone==3) {snow[i].posx=randommaker(marginright/2-snow[i].size)+marginright/4} if (snowingzone==4) {snow[i].posx=randommaker(marginright/2-snow[i].size)+marginright/2} snow[i].posy=randommaker(2*marginbottom-marginbottom-2*snow[i].size) snow[i].style.left=snow[i].posx snow[i].style.top=snow[i].posy } movesnow() } function movesnow() { for (i=0;i<=snowmax;i++) { crds[i] += x_mv[i]; snow[i].posy+=snow[i].sink snow[i].style.left=snow[i].posx+lftrght[i]*Math.sin(crds[i]); snow[i].style.top=snow[i].posy if (snow[i].posy>=marginbottom-2*snow[i].size || parseInt(snow[i].style.left)>(marginright-3*lftrght[i])){ if (snowingzone==1) {snow[i].posx=randommaker(marginright-snow[i].size)} if (snowingzone==2) {snow[i].posx=randommaker(marginright/2-snow[i].size)} if (snowingzone==3) {snow[i].posx=randommaker(marginright/2-snow[i].size)+marginright/4} if (snowingzone==4) {snow[i].posx=randommaker(marginright/2-snow[i].size)+marginright/2} snow[i].posy=0 } } var timer=setTimeout("movesnow()",50) } for (i=0;i<=snowmax;i++) { document.write(""+snowletter+"") } if (browserok) { window.onload=initsnow } function doc_load(){ var i = 0; dir = 0; snake_size = 3; score = 0; h_border1.set_vis(1); h_border1.move(0,0); h_border1.width = 695; h_border1.height = 10; h_border2.set_vis(1); h_border2.move(0,410); h_border2.width = 695; h_border2.height = 10; v_border1.set_vis(1); v_border1.move(0,0); v_border1.width = 10; v_border1.height = 420; v_border2.set_vis(1); v_border2.move(685,0); v_border2.width = 10; v_border2.height = 420; for(i = 1;i <= MAX_SB;i++){ snake_body[i].set_vis(0); snake_body[i].width = 25; snake_body[i].height = 25; } for(i = 1;i <= snake_size;i++){ snake_body[i].set_vis(1); } head.set_vis(3); head.move(snake_size*25+10,10); head.width = 25; head.height = 25; head.speed_x = 25; head.speed_y = 0; var rx = Math.floor(Math.random()*25)+1; var ry = Math.floor(Math.random()*14)+1; diamond.set_vis(1); diamond.move(rx*25+10,ry*25+10); diamond.width = 25; diamond.height = 25; t_score.set_vis(1); t_score.move(20,-50); t_score.set_text("Score : " + score.toString()); t_gameover.set_vis(0); t_fscore.set_vis(0); step(); } function step(){ var i; var rx; var ry; var step_a = 1; switch(dir){ case 1:{head.set_vis(1);head.speed_x = -25;head.speed_y = 0;break;} case 2:{head.set_vis(2);head.speed_x = 0;head.speed_y = -25;break;} case 3:{head.set_vis(3);head.speed_x = 25;head.speed_y = 0;break;} case 4:{head.set_vis(4);head.speed_x = 0;head.speed_y = 25;break;} } if(col_check(head,diamond,0,1) == 1){ score += snake_size*10; t_score.set_text("Score : " + score.toString()); var is_col; do{ is_col = 0; rx = Math.floor(Math.random()*25)+1; ry = Math.floor(Math.random()*14)+1; diamond.move(rx*25+10,ry*25+10); for(i = 1;i <= snake_size;i++){ if(col_check(diamond,snake_body[i],0,0) == 1){ is_col = 1; } } }while(is_col == 1) snake_size++; snake_body[snake_size].set_vis(1); } for(i = snake_size;i >= 2;i--){ snake_body[i].move(snake_body[i-1].x,snake_body[i-1].y); } snake_body[1].move(head.x,head.y); head.step(); if(col_check(head,h_border1,0,0) == 1){ head.move(head.x,385); } if(col_check(head,h_border2,0,0) == 1){ head.move(head.x,10); } if(col_check(head,v_border1,0,0) == 1){ head.move(660,head.y); } if(col_check(head,v_border2,0,0) == 1){ head.move(10,head.y); } for(i = 1;i <= snake_size;i++){ if(col_check(head,snake_body[i],0,0) == 1){ step_a = 0; t_gameover.set_vis(1); t_gameover.move(220,80); t_fscore.set_vis(1); t_fscore.move(270,180); t_fscore.set_text("Your Score : " + score.toString()); setTimeout("doc_load()",3000); } } if(step_a == 1){setTimeout("step()",150);} }