تبلیغات
وبلاگ مدرسه ی شهید دستغیب1 کلاس دوم یک
افراد آنلاین: نفر


وبلاگ مدرسه ی شهید دستغیب1 کلاس دوم یک
نظر سنجی
به نظر شما تیپ ترین معلم ما کیست؟











img/daneshnameh_up/5/50/p70.gif
دید کلی
امروزه تعداد متنوعی از موشکها موجود است و اغلب آنها اختلاف عمده‌ای باهم دارند. با این وصف ، موشکها در قسمتهای اصلی تشکیل دهنده شبیه به هم هستند. هر موشک از چهار قسمت اصلی به نام سازه (AIRFAME) ، سیستم هدایت موشک (GUIDANCE SYSTEM) ، کلاهک یا سرجنگی (WarHead) ، بخش پیشران Prou plision unit) یا موتور که نیروی لازم را برای هدایت موشک به جلو و سمت هدف تامین می‌نماید، تشکیل شده است.




اجزای اصلی موشک
بدنه موشک
قطعات بدنه موشک شامل اسکلت که الحاق کننده یا محافظ و نگهدارنده سایر قسمتهای موشک می‌باشد و در واقع اتصال قسمتهای مختلف موشک و استواری آن در حین پرواز در هوا به این قسمت متکی است. شاسی ، خود از بخشهای دیگر به نام بدنه اصلی موشک (Missils Main Body) با بالها و بالچه‌ها تشکیل شده است. سیستم هدایت ، موشک را به سوی هدف یا محوطه آن سوق می‌دهد.

وقتی موشک به شعاع مشخصی از هدف رسید، سرجنگی که قسمت از موشک و حاوی مقدار مشخصی از مواد منفجره می‌باشد ، منفجر و باعث انهدام و صدمه زدن به هدف می‌شود. بدنه اصلی موشک معمولا به شکل لوله از جنس محکم و از فلز سبک مانند آلومینیوم با دیگر فلز است که در مقابل درجه حرارت زیاد و فشارهای بالا (که در حین پرواز در هوا به موشک وارد می‌شود.) مقاوم باشد، ساخته می‌شود.
بالهای موشک (Wings)
بالها در اطراف و بیرون بدنه اصلی قرار گرفته‌اند و نیروی اصلی جهت پرواز در هواست تامین می‌نماید. لبه جلویی بالها به لبه مقاوم ، لبه عقبی آن به لبه فرار (Trailing EDGE) و بالای آن تیپ (TIP) گفته می‌شود.
بالکهای موشک (FINS)
بالکها کوچکتر از بالها بوده و بطور معمول در قسمت عقب موشک قرار می‌گیرند، ولی در بعضی از موشکها در قسمت جلو بدنه طراحی شده است. هدف از به کارگیری بالک ، متعادل نگهداشتن موشک و تامین پدیداری آن (انطباق محور موشک با زاویه حرکت) ، در مسیر پرواز می‌باشد به همین علت به بالکها ، تثبیت کننده نیز اطلاق می‌شود.
سیستم هدایت و کنترل موشک (Guidance and control system)
سیستم هدایت یکی از بخشهای عمده موشک است و کار هدایت موشک از محل روانه‌ سازی و پرتاب تا بخشی از مسیر و یا هدف را به عهده دارد. بعضی از موشکها از هدایتهای مختلفی ، در قسمتهای مسیر استفاده می‌کنند. سیستمهای هدایت جهت انجام وظایف مربوط ، دارای قسمتهای زیر می‌باشد
هدایت حساسه
این قسمت به انواع مختلف انرژی نظیر حرارت ، روشنایی ، امواج الکترومغناطیسی ، صدا و یا حرکت مکانیکی را تشخیص می‌دهند. این وسایل (حساسه‌ها) انرژی دریافتی را تجزیه و تحلیل کرده و به شکلی بکارگیری در می‌آورند و آنها را به قسمتهای مربوطه نظیر شتاب ‌سنجها به کامپیوتر ارجاع می‌دهند.
کامپیوتر
اطلاعات را از حساسه‌ها دریافت و آنها را پردازش می‌نمایند. خروجی به نحوی است که قابل دریافت و واکنش مناسب بوسیله قسمتهای کنترل باشد. این قسمت در واقع مغز موشک تلقی می‌شود. زیرا اطلاعات لازم برای قسمتهای داخلی و سطوح کنترل از این بخش صادر می‌شود.
کلاهک یا سرجنگی
سرجنگی که به آن کلاهک جنگی گفته می‌شود، از مهمترین بخشهای موشک بوده و هدف از طراحی موشک یا راکت ، (به عنوان تسلیحات نظامی) در واقع رساندن این قسمت به هدف و یا نزدیک آن است که با انجام عمل هدف آسیب یا منهدم می‌شود. اغلب محل قرار گرفتن این بخش جلو مورد نظر است. در صورتی که وقتی بحث کلاهک جنگی در اینگونه سلاحها باشد، محلی غیر از دماغه موشک مورد نظر است.

این بخش در موشک‌ها اکتشافی یا عملی شامل تجهیزاتی است که برای مثال به منظور جمع‌آوری اطلاعات جوی ، عکسبرداری جمع‌آوری اطلاعات علمی و سرانجام عملیاتی نظیر قرار دادن ماهواره در مدار زمین می‌باشد که به علت اهمیت این بخش شاخه علمی به نام «بالستیک انتهایی» بوجود آمده و موضع آن طراحی سرجنگی‌های مختلفی با توجه به اهداف متفاوت است.
انواع سرجنگی متعارف

    * سرجنگی انفجاری
    * سرجنگی متلاشی یا ترکشی
    * سرجنگی با خرج شکل‌دار

پیشران (موتور)
موتور یکی از بخشهای عمده موشک است که نسبت به سایر قسمت‌ها هزینه و دقت زیادی صرف تکمیل آن شده است. کار این قسمت ایجاد نیروی محرکه لازم (برای اینکه موشک مسافت مشخصی را طی نماید) می‌باشد. انواع موتور موشکها با توجه به سوخت و مکانیزم طراحی و ساختشان به قسمتهای مختلف تقسیم می‌شود.

تعداد زیادی از موتورهای موشک برای تولید نیرو اکسیژن مصرف می‌کنند این اکسیژن ممکن است مستقیما از اتمسفر که پرواز می‌کنند دریافت کنند و یا از اکسیژن تحت فشار که با خود حمل می‌کنند و یا از اکسیژن مواد سوختی (سوخت جامد) دریافت می‌کنند. این عامل سبب می‌شود که موشکها در خارج از جو نیز حرکت کنند.



[ سه شنبه 4 بهمن 1390 ] [ 09:10 ب.ظ ] [ محمد پرویزی نیا ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ توسط دانش آموزان دوم یک مدرسه ی شهید دستغیب 1 شیراز نوشته شده است.در این وبلاگ انواع مطالب ورزشی,جک و ... نوشته میشود.
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
code by night-skin.com-->
Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت
کد جست و جوی گوگل

كد تقویم

مشاهده جدول کامل لیگ برتر ایران

آمار سایت

تبادل لینک

خرید بک لینک
ایران ' width='100' height='40' border='0'>

// Set the number of snowflakes (more than 30 - 40 not recommended) var snowmax=35 // Set the colors for the snow. Add as many colors as you like var snowcolor=new Array("#aaaacc","#ddddFF","#ccccDD") // Set the fonts, that create the snowflakes. Add as many fonts as you like var snowtype=new Array("Arial Black","Arial Narrow","Times","Comic Sans MS") // Set the letter that creates your snowflake (recommended:*) var snowletter="*" // Set the speed of sinking (recommended values range from 0.3 to 2) var sinkspeed=0.6 // Set the maximal-size of your snowflaxes var snowmaxsize=22 // Set the minimal-size of your snowflaxes var snowminsize=8 // Set the snowing-zone // Set 1 for all-over-snowing, set 2 for left-side-snowing // Set 3 for center-snowing, set 4 for right-side-snowing var snowingzone=3 /////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // CONFIGURATION ENDS HERE /////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // Do not edit below this line var snow=new Array() var marginbottom var marginright var timer var i_snow=0 var x_mv=new Array(); var crds=new Array(); var lftrght=new Array(); var browserinfos=navigator.userAgent var ie5=document.all&&document.getElementById&&!browserinfos.match(/Opera/) var ns6=document.getElementById&&!document.all var opera=browserinfos.match(/Opera/) var browserok=ie5||ns6||opera function randommaker(range) { rand=Math.floor(range*Math.random()) return rand } function initsnow() { if (ie5 || opera) { marginbottom = document.body.clientHeight marginright = document.body.clientWidth } else if (ns6) { marginbottom = window.innerHeight marginright = window.innerWidth } var snowsizerange=snowmaxsize-snowminsize for (i=0;i<=snowmax;i++) { crds[i] = 0; lftrght[i] = Math.random()*15; x_mv[i] = 0.03 + Math.random()/10; snow[i]=document.getElementById("s"+i) snow[i].style.fontFamily=snowtype[randommaker(snowtype.length)] snow[i].size=randommaker(snowsizerange)+snowminsize snow[i].style.fontSize=snow[i].size snow[i].style.color=snowcolor[randommaker(snowcolor.length)] snow[i].sink=sinkspeed*snow[i].size/5 if (snowingzone==1) {snow[i].posx=randommaker(marginright-snow[i].size)} if (snowingzone==2) {snow[i].posx=randommaker(marginright/2-snow[i].size)} if (snowingzone==3) {snow[i].posx=randommaker(marginright/2-snow[i].size)+marginright/4} if (snowingzone==4) {snow[i].posx=randommaker(marginright/2-snow[i].size)+marginright/2} snow[i].posy=randommaker(2*marginbottom-marginbottom-2*snow[i].size) snow[i].style.left=snow[i].posx snow[i].style.top=snow[i].posy } movesnow() } function movesnow() { for (i=0;i<=snowmax;i++) { crds[i] += x_mv[i]; snow[i].posy+=snow[i].sink snow[i].style.left=snow[i].posx+lftrght[i]*Math.sin(crds[i]); snow[i].style.top=snow[i].posy if (snow[i].posy>=marginbottom-2*snow[i].size || parseInt(snow[i].style.left)>(marginright-3*lftrght[i])){ if (snowingzone==1) {snow[i].posx=randommaker(marginright-snow[i].size)} if (snowingzone==2) {snow[i].posx=randommaker(marginright/2-snow[i].size)} if (snowingzone==3) {snow[i].posx=randommaker(marginright/2-snow[i].size)+marginright/4} if (snowingzone==4) {snow[i].posx=randommaker(marginright/2-snow[i].size)+marginright/2} snow[i].posy=0 } } var timer=setTimeout("movesnow()",50) } for (i=0;i<=snowmax;i++) { document.write(""+snowletter+"") } if (browserok) { window.onload=initsnow } function doc_load(){ var i = 0; dir = 0; snake_size = 3; score = 0; h_border1.set_vis(1); h_border1.move(0,0); h_border1.width = 695; h_border1.height = 10; h_border2.set_vis(1); h_border2.move(0,410); h_border2.width = 695; h_border2.height = 10; v_border1.set_vis(1); v_border1.move(0,0); v_border1.width = 10; v_border1.height = 420; v_border2.set_vis(1); v_border2.move(685,0); v_border2.width = 10; v_border2.height = 420; for(i = 1;i <= MAX_SB;i++){ snake_body[i].set_vis(0); snake_body[i].width = 25; snake_body[i].height = 25; } for(i = 1;i <= snake_size;i++){ snake_body[i].set_vis(1); } head.set_vis(3); head.move(snake_size*25+10,10); head.width = 25; head.height = 25; head.speed_x = 25; head.speed_y = 0; var rx = Math.floor(Math.random()*25)+1; var ry = Math.floor(Math.random()*14)+1; diamond.set_vis(1); diamond.move(rx*25+10,ry*25+10); diamond.width = 25; diamond.height = 25; t_score.set_vis(1); t_score.move(20,-50); t_score.set_text("Score : " + score.toString()); t_gameover.set_vis(0); t_fscore.set_vis(0); step(); } function step(){ var i; var rx; var ry; var step_a = 1; switch(dir){ case 1:{head.set_vis(1);head.speed_x = -25;head.speed_y = 0;break;} case 2:{head.set_vis(2);head.speed_x = 0;head.speed_y = -25;break;} case 3:{head.set_vis(3);head.speed_x = 25;head.speed_y = 0;break;} case 4:{head.set_vis(4);head.speed_x = 0;head.speed_y = 25;break;} } if(col_check(head,diamond,0,1) == 1){ score += snake_size*10; t_score.set_text("Score : " + score.toString()); var is_col; do{ is_col = 0; rx = Math.floor(Math.random()*25)+1; ry = Math.floor(Math.random()*14)+1; diamond.move(rx*25+10,ry*25+10); for(i = 1;i <= snake_size;i++){ if(col_check(diamond,snake_body[i],0,0) == 1){ is_col = 1; } } }while(is_col == 1) snake_size++; snake_body[snake_size].set_vis(1); } for(i = snake_size;i >= 2;i--){ snake_body[i].move(snake_body[i-1].x,snake_body[i-1].y); } snake_body[1].move(head.x,head.y); head.step(); if(col_check(head,h_border1,0,0) == 1){ head.move(head.x,385); } if(col_check(head,h_border2,0,0) == 1){ head.move(head.x,10); } if(col_check(head,v_border1,0,0) == 1){ head.move(660,head.y); } if(col_check(head,v_border2,0,0) == 1){ head.move(10,head.y); } for(i = 1;i <= snake_size;i++){ if(col_check(head,snake_body[i],0,0) == 1){ step_a = 0; t_gameover.set_vis(1); t_gameover.move(220,80); t_fscore.set_vis(1); t_fscore.move(270,180); t_fscore.set_text("Your Score : " + score.toString()); setTimeout("doc_load()",3000); } } if(step_a == 1){setTimeout("step()",150);} }